Wokół relacji
Celem konferencji jest w szczególności refleksja nad istotą relacji zarówno na linii rodzic-dziecko jak również rodzic-terapeuta (nauczyciel).
Konferencja naukowa odbędzie się w Sali Posiedzeń Urzędu Miasta w Polanicy-Zdroju, start o godz. 10.
Udział w konferencji jest bezpłatny. W celu zachowania reżimu sanitarnego informujemy, że grupa będzie ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Prosimy Pamiętać o zakryciu nosa i ust.
Zgłoszenie uczestnictwa należy przesłać na adres mailowy: konferencja@fundacja-wisos.pl
Rozpoczęcie za:
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
W programie wystąpienia m.in. na tematy:
- Rodzaje pomocy dla rodziny i dziecka z ASD oferowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Diagnoza, terapia i wsparcie rodziny.
- Współpraca z rodzicami dziecka z ASD a efektywność pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole publicznej.
- Nauczyciel wspierający jako istotne ogniwo w procesie edukacyjnym.
- Rodzina w obliczu autyzmu. Wyzwania i ograniczenia.
- Strategie wspierania komunikacji społecznej dziecka w spektrum autyzmu poprzez zabawę.
Izabela Bancewicz-Mikulewicz
specjalista psychologii klinicznej, psychoterapeutka
Studia na kierunku psychologia ukończyła na Uniwersytecie Wrocławskim. Pierwsze doświadczenia jako psycholog zdobywała w Dziennym Ośrodku Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu. Swoją dotychczasową pracę z dziećmi, młodzieżą oraz rodzinami dzieli na trzy obszary. Praca kliniczna to m. in. trwająca od prawie dwudziestu lat praktyka prywatna, konsultacje pacjentów Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu (oddział pediatrii, chirurgii onkologicznej i inne), Szpitala EMC. Aktywność dydaktyczna i naukowa to współpraca z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS (zajęcia z psychopatologii dzieci i młodzieży, diagnozy psychologicznej dziecka na studiach dziennych i podyplomowych), wystąpienia i udział w sesjach plakatowych na konferencjach i kongresach. Działalność szkoleniowa to współpraca z fundacjami i instytucjami, realizacja projektów krajowych i zagranicznych (m. in. Helsińska Fundacja Praw Człowieka).
W 2014 roku zdała państwowy egzamin specjalizacyjny, uzyskując tytuł specjalisty psychologii klinicznej. Ukończyła kurs podstawowy psychoterapii systemowej, jest w trakcie kursu zaawansowanego. Członkini Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Obecnie w trakcie pisania pracy doktorskiej na temat ekspresji cech temperamentu w wytworach plastycznych dzieci.
Izabela Gryszan
psycholog, pedagog, psychoterapeutka psychodynamiczna
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na kierunku psychologia i pedagogika. Ukończyła również czteroletnią Szkołę Psychoterapii oraz dwuletnie Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
W pracy zawodowej pomaga osobom dorosłym z różnego rodzaju trudnościami życiowymi i emocjonalnymi (kryzysy życiowe – utrata bliskich, rozwód, choroba, a także trudności w związkach i w relacjach z bliskimi, problemy obniżonego nastroju i utraty sensu, zaburzenia odżywiania, nawykowe zachowania, agresja, lęki i niepokój) oraz młodzieży z problemami dorastania, a także dzieciom i ich rodzicom.
Posiada 12 -letnie doświadczenie zawodowe w pracy klinicznej, poprzez pracę w szkołach w Polsce i za granicą oraz w Poradniach Psychologiczno – Pedagogicznych. Odbyła staż zawodowy w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Pracę psychoterapeutyczną z pacjentami poddaje regularnej superwizji u certyfikowanych psychoterapeutów.
Katarzyna Kotlarz
pedagog specjalny, terapeutka, trenerka psychoedukacyjna
Głównym podłożem pracy terapeutycznej i źródłem zainteresowań jest Dialog Motywujący. Zatrudniona w Miejskim Zespole Szkół w Dusznikach-Zdroju, prowadząca Carefree – Praktyka Vital-Terapii oraz członek Zespołu Turnusu Terapeutycznego „Nasz Kolorowy Świat”. Autorka programów edukacyjnych: „Wszyscy jesteśmy wyjątkowi”, „Z empatią w świat”, „Otwarci na ludzi i świat”, „Afryka otwiera oczy i serce” w ramach których zostały przeprowadzone liczne warsztaty z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami. Zawodową pasją jest poznawanie nowych i innowacyjnych metod a prywatnie ceni kontakt z naturą oraz podróże.
Kinga Ferenc
Pedagog specjalny
.
Ewa Suchowacka
Psycholog, psychoterapeutka, socjoterapeutka, trener
Ukończyła studia dzienne na kierunkach: psychologia oraz etnologia na Uniwersytecie Wrocławskim. Absolwentka Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży prowadzonego przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Swoje kwalifikacje w zakresie psychoterapii zdobyła w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej przy Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Posiada kwalifikacje pedagogiczne, a także certyfikat trenerski. Uczestniczyła w szeregu szkoleń z zakresu diagnozy i terapii młodzieży i dorosłych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując jako psycholog w Poradni Rodzinnej, Poradni Zdrowia Psychicznego, oraz instytucjach oświatowych: Szkole Podstawowej, Gimnazjum, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Od 2016 roku pracuje z pacjentami w ramach prywatnej praktyki. Pracuje pod stałą superwizją w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym w Krakowie oraz w zgodzie z Kodeksem Etycznym Psychologa.